איך ליצור מוטיבציה לדיאטה עי משפטי מוטיבציה לדיאטה

למה מוטיבציה לדיאטה זה ככ חשוב

כל המחקרים מראים ש 90% מהאנשים שעושים דיאטה חוזרים תוך שנה למשקל המקורי שהיו בו, פלוס עוד כמה קילוגרמים ):
אפילו אוכל דיאטטי הוא משמין! כי הגוף שלנו יותר חכם מכל הטריקים שאנחנו מנסות לעשות לו. ניסוי מפורסם הישווה את העליה במשקל בין אנשים ששתו דיאט קולה ובין אנשים ששתו קוקה קולה רגילה. בשתי הקבוצות האנשים שקלו בערך אותו דבר, והיו להם בערך אותם הרגלי תזונה. לאחר 10 שנים האנשים ששתו דיאטה קולה שקלו יותר!!! מהאנשים ששתו קולה רגילה.
לכן אני ככ לא מאמינה בדיאטות.
כי הבעיה היא לא מה לאכול ומתי לאכול – את זה אני פותרת עם אנשים בשיחת ייעוץ של שעה וחצי.
מה שיקבע אם תצליחי בדיאטה, ומה שיעזור לך להתמיד בדיאטה יהיה המוטיבציה שלך לדיאטה.
 

איך להצליח באמת להתמיד בדיאטה

הטריק הוא לא רק למצוא מוטיבציה לדיאטה, אלא למצוא כזה סוג של מוטיבציה שיעזור לך להתמיד בדיאטה – לאורך שנים!
אחד הדברים שיעזרו לך בכך הוא אם תזכרי שהשינויים במשקל הגוף קורים על טווח של שנים, ולא על טווח של שבועות או חודשים. אפשר לעשות דיאטה מהירה, אבל בסהכ, אם את רוצה להתמיד בדיאטה – את צריכה לבנות את המוטיבציה שלך לטווח ארוך.
תחשבי על ההבדל במשקל בין תינוק, לילד, למתבגר, לבוגר. באותו האופן יש הבדל במשקל בין ילדה, לנערה, לאישה, לאישה אחרי לידות, לאשה בשנות ה 50 שלה, ולאשה בשנות ה 70 שלה. בכל שלב בחייך אמור להיות לך משקל שונה.
זה מגוחך בגיל 40 לרצות לשקול כמו ששקלת כשהיית בת 25, לא?
ובכל אחד מהגילאים הטווח של הנורמה הוא אחר, והוא רחב.
 
כשמתחילים מנקודת מוצא של קבלה עצמית, פתאום מבינים שהמוטיבציה לדיאטה היא אולי לא מה שחשבת שהיא, אלא משהו הרבה יותר משמעותי ועמוק.
 

מה המוטיבציה שלך לדיאטה? בשביל מה את רוצה להתמיד בדיאטה?

אם את רוצה להצליח בדיאטה ולהתמיד בדיאטה, הכי חשוב שתדעי מה המטרה שלך - מה המוטיבציה האמיתית שלך?
האם את מנסה שוב להראות כמו בגיל 16? כי אם כן – את בטוח תיכשלי בדיאטה ): אז חבל על הגוף שלך ועל הבריאות שלך.
האם את עושה דיאטה כדי לשקול 'כמו שצריך'? כדי לקבל אישור שאת בסדר? כי אם זו המוטיבציה שלך לדיאטה, שוב – סביר להניח שתיכשלי, כי מתישהו אנחנו מאבדות את הכוח ואת המוטיבציה לעבוד ככ קשה בשביל מה שאחרים יגידו ):
או אולי את פשוט מנסה להיות מושלמת? לשקול מושלם? להראות מושלם?
אז שוב – מושלמות אנחנו אף פעם לא נהייה, והתפיסה לפיה כשנראה או נשקול מושלם גם נרגיש מאושרות ונהיה בריאות – לא בטוח שהיא מוכיחה את עצמה. 90% מהאנשים לפחות לא הצליחו בכך ):
 

אם יהיה לך קל – תהיה לך מוטיבציה לדיאטה!

אבל יש חדשות טובות, והן – שאם המוטיבציה שלך לדיאטה היא מוטיבציה טובה ונכונה, ואם את מודעת אליה ומחויבת אליה – יש מצב שתצליחי, ותהיי בין ה 10% שהתמידו בדיאטה – כי קל להם להתמיד בדיאטה.  
במקום לעשות דיאטה כדי להיות בריאה ומאושרת – בואי נדבר על האפשרות להיות כבר עכשיו בריאה ומאושרת, ולהפוך את זה למה שיעזור לך להתמיד בדיאטה (:
 

איך להתמיד בדיאטה לכל החיים

אם את רוצה להצליח בדיאטה את קודם כל צריכה להתחיל ממקום שטוב לך!
כי אם המוטיבציה שלך לדיאטה נובעת מהלקאה עצמית או משנאה עצמית בסוף ייגמרו לך הכוחות – זה מאוד מעייף לשנוא את עצמנו ולהלקות את עצמנו, ואם מדובר בדיאטה – זה גם לא ככ יעיל ):
לעומת זאת, כשתחליטי שאת אוהבת את הגוף שלך כמות שהוא, ומוכנה לראות את כל הדברים הטובים שבו, מתוך האהבה – יהיה לך קל להתמיד בדיאטה שתומכת בגוף (: כמו ילד משתולל, שמתחילים להגיד לו שהוא ילד טוב, לראות את המעלות שלו ולהעניק לו תשומת לב אוהבת, שפתאום – הפלא ופלא! נרגע ונהיה נעים להיות איתו (:
 

אז מה טוב בגוף שלך?

שהוא בריא? שאת יכולה ללכת? לעשות דברים? לראות?
שבן הזוג שלך חושב שהגוף שלך יפה וסקסי?
אולי אפשר לחשוב על הבטן שלאחר הלידות כמו על קמטים שהרווחת ביושר?
שאולי היית מעדיפה להראות כמו שנראית לפני 20 שנה, אבל בטוח לא היית רוצה לחזור ולהרגיש כמו שהרגשת אחרי 20 שנים – נכון?
אולי במקום המלחמה הסיזיפית והאבודה מראש נגד הזמן, עדיף לשנות את איך שאת חושבת על החיים שלך ועל הגוף שלך – כך שתוכלי לקבל את המציאות באהבה ולהנות מהחיים שלך.
איך זה בתור מוטיבציה לדיאטה? יעזור לך להתמיד?
 

המוטיבציה הנכונה לספורט

אם אנחנו באות ממקום של קבלה עצמית ואהבת הגוף, המוטיבציה שלנו לדיאטה תהיה להיות בריאות ולהרגיש טוב. בדרך כלל, נשים בריאות ושמחות גם נראות טוב – נכון? ללא קשר למשקל גופן.
מאותה הסיבה אנחנו גם עושות ספורט – כדי להנות מהגוף שלנו, ולעזור לו להישאר בריא ולהרגיש טוב. ועדיף שלא רק את ה'מה' של הספורט נעשה מאהבה ובכייף, אלא גם את ה'איך' של הספורט נעשה כך – ונמצא לעצמנו ספורט שאנחנו נהנות לעשות ושקל לנו להתמיד בו.
עוד רעיונות למוטיבציה לספורט ולמשפטי מוטיבציה לספורט יש בלינק הזה.
 

משפטי מוטיבציה לדיאטה

עכשיו, כשאת יודעת מה המוטיבציה האמיתית שלך לדיאטה, כל מה שנשאר לך זה לנסח משפטים שיזכירו לך את המוטיבציה הזו.
למשל: אני אוהבת את הגוף שלי (:
אני יפה תמיד, בכל משקל, כמו פרח (:
תחשבי על המשפטים שהיית רוצה לשמוע.
איזה משפט ייתן לך יותר מוטיבציה לדיאטה – "יו, כמה רזית!" או 'את נראית נהדר'! השני, נכון?
אז תכתבי לעצמך את המשפטים האלה, שאת רוצה לשמוע, ותכתבי אותם – הם יזכירו לך מה המטרה העיקרית שלך, ואז במקום שהדיאטה תהיה כל עולמך, וכל הזמן תחשבי רק על אוכל, הדיאטה תהיה רק מכשיר שעוזר לך, יחד עם עוד דברים, לזכור שאת נראית נהדר, וזה מתבטא בכל דבר שאת עושה או הווה (:
 

איך לנסח משפטי מוטיבציה לדיאטה עי דמיון מודרך

גם דמיון מודרך יכול לתת לך מוטיבציה לדיאטה, או לעזור לך להתמודד עם הדברים שמפריעים לך להתמיד בדיאטה.
מנטרות לחשיבה חיובית (הנה הלינק) הן, למעשה, משפטי מוטיבציה. את יכולה לנסח לעצמך מנטרות כאלה שיעזרו לך להתמיד בדיאטה.
אפשר גם לתרגל דמיון מודרך לפני השינה – הנה הלינק לאיך עושים את זה, או ללכת על הדבר האמיתי – להשתמש בדמיון מודרך כדי להרגיש יפה (:  הנה הלינק.
 

איך להתמיד בדיאטה לאורך שנים, בלי להצטרך מוטיבציה

אז, לסיכום – כדי להתמיד בדיאטה לאורך שנים, צריך –
1. לזכור שהמוטיבציה האמיתית שלך היא להרגיש טוב – גם בגוף וגם בנפש, ולכן
2. לקבל את הגוף שלך ולאהוב אותו כמו שהוא כבר עכשיו, לסמוך עליו ולפרגן לו שהוא בריא ומאפשר לך להנות מהחיים
3. לרצות לעזור לו ולפנק אותו – עי ספורט ועי תזונה נכונה ובריאה
4. להנות! גם מהספורט, וגם מהאוכל. כי אחרת כלום לא שווה.
 
אם את צריכה עזרה כדי ללמוד איך להנות גם מספורט וגם מתזונה בריאה – מוזמנת תמיד לפנות אלי בלינק הזה
 
©מיכל רון, מרץ 2016

מאמרים קשורים: 

הצהרה: מיכל רון איננה רופאה, תזונאית, דיאטנית או נטורפתית, ושירותי היעוץ והליווי מתבססים על ידע אישי ונסיון מצטבר. יש לראות את הכתוב באתר זה כהמלצה בלבד, ובשום אופן אין לראות בו תחליף לטיפול מסוג כלשהו.