איזון בלוטת התירואיד (בלוטת התריס) לצורך ירידה במשקל

שלחי לחברה

איזון התירואיד

תת פעילות של בלוטת התריס - התירואיד היא תופעה מאוד שכיחה, לצערינו, בעיקר בקרב נשים. המחקרים מצביעים על כך שבערך שליש! מהנשים מעל גיל 35 סובלות מתת פעילות בלוטת התריס במידה זו או אחרת, כשאחד התסמינים השכיחים לכך שבלוטת התירואיד אינה מאוזנת היא הקושי לרדת במשקל – משום שהתירואיד אחראי על חילוף החומרים בגוף. התסמינים נוספים לתת פעילות בלוטת התריס הינם בעיקר עייפות וקור, אבל גם מצב רוח ירוד, ואפילו דיכאון.
הדרך המיוחדת שלי לגלות שבלוטת התריס שלי נמצאת בתת פעילות היא כשקשה לי לקום בבוקר, אבל אני לא עייפה בערב ובלילה.
אם תבקשי מרופאת המשפחה שלך לבדוק את תפקוד התירואיד, ואם את סובלת מתת פעילות בלוטת התריס ואינך נוטלת אלטרוקסין, תגלי אולי שרמת ההורמונים של בלוטת התריס נמצאים קרוב לקו התחתון האדום – מעליו או מתחתיו.
 

איזון בלוטת התריס כדי לרדת במשקל

בגלל שבלוטת התריס אחראית על חילוף החומרים בגוף, כשהיא נמצאת במצב של תת פעילות חילוף החומרים בגוף מאט - דבר המתבטא בקושי לרדת במשקל.
משום שמה שטוב לבלוטת התריס טוב גם לדיאטה, תכופות התמיכה בבלוטת התריס עי תזונה יכולה לעזור לך מאוד גם בדיאטה.
החדשות הטובות הן שניתן לעשות זאת בצורה קלה, טבעית ובריאה, ואפילו בזול!
 

איזון התירואיד עי תזונה

מה שאת אוכלת יכול לעזור לך לאזן את בלוטת התריס בצורה טבעית ובטוחה לחלוטין, בלי שום תופעות לוואי.
אכילה של אצות הינה דרך בריאה להעניק לגופך את תוספת היוד שאת זקוקה לה. דף נורי ליום - האצות שעוטפות את הסושי, יכולה להוות תוסף תזונה שיעזור לך לרדת במשקל. את אצות הנורי ניתן לקנות בכל בית טבע, או חנות למוצרים מהמזרח, ולפעמים גם בסופרמרקט. 
אני מכינה לעצמי מדי פעם כוס של מרק מיסו עם אצות נורי או וואקאמה. זה מאוד פשוט להכנה – יותר פשוט משקית של 'נמס בכוס', זה מהווה ארוחת ביניים קלה ודיאטטית. איזון בלוטת התריס מקל על הכניסה להריון, מונע תסמינים של גיל המעבר, עוזר לרדת במשקל, ומקל על הסימפטומים של תת פעילות בלוטת התריסהנה לינק עם מתכון.
בסרטון הזה  פרטתי קצת יותר – אם את מעדיפה סרטונים על טקסט (:
אם את לא אוהבת אצות, את יכולה להזין את התירואיד שלך ביוד גם עי אכילה של דגים או פירות ים באותה תדירות פעם או פעמיים בשבוע.
ולמי שמחפשת מוצא אפילו יותר קל, או חיזוק לימים יותר קשים – אפשר לקחת גם תוסף תזונה. הנה הלינק
** אם את נרשמת דרכי את מקבלת הנחה מיוחדת – ללא כל התחייבות, כמובן, מעבר להנחה שהאתר מציע לנרשמים בפעם הראשונה. אם את רוצה שארשום אותך – כתבי לי דרך הלינק הזה

 

איזון התירואיד בצורה טבעית

במצב כזה, כשהגוף שלך מקבל את מה שהוא זקוק לו - תרגישי פחות רעב, ויהיה לך קל יותר לשמור על הדיאטה.
בנוסף לתזונה עשירה ביוד, כמו אצות ים, דגים או פירות ים, גם הליכה של שעה על שפת הים יכולה לעזור לך לאזן את בלוטת התריס שלך באופן טבעי, ולקבל את היוד שחסר לה.
אם את יכולה – עדיף ללכת מהר, או אפילו לרוץ, משום שפעילות גופנית בעצימות גבוהה עוזרת לטפל בצורה טבעית במצב של תת פעילות בלוטת התריס.
באופן כזה, כשבלוטת התירואיד מאוזנת, ואת עושה ספורט שגם עוזר לרדת במשקל וגם מהווה תמיכה נוספת בבלוטת התריס, הדיאטה יכולה להפוך לקלה יותר, ואפילו לכייפית!
 
אם יש לך עוד שאלות,
או שאת רוצה לקבל את המדריך לתזונה נכונה ולניקוי רעלים – כתבי לי דרך הלינק הזה
תרגישי טוב ובהצלחה בדיאטה (:
© מיכל רון, אפריל 2015
 

מאמרים קשורים: 
שלחי לחברה

האתר מוקדש לזכרה של הנטורופתית נעמה אברהמוב

הצהרה: מיכל רון איננה רופאה, תזונאית, דיאטנית או נטורפתית, ושירותי היעוץ והליווי מתבססים על ידע אישי ונסיון מצטבר. יש לראות את הכתוב באתר זה כהמלצה בלבד, ובשום אופן אין לראות בו תחליף לטיפול מסוג כלשהו.

WhatsApp icon by Icons8