7 טיפים שישכנעו את המשפחה שלך לאכול בריא

7 טיפים לקידום אוכל בריא במשפחה שלך

לימור שאלה אותי "איך לרתום את המשפחה לאכול בריא", ואלה 7 הטיפים שתרמתי לה.
אולי יעזור גם לך?  (:
 

1.אוכל בריא וטעים

כדאי שתמיד יהיה בבית אוכל בריא וטעים, זמין ומיידי. שכשפותחים את המקרר למצוא משהו טעים – יש!
 

2.מתכון פשוט, קל ומהיר לאוכל טעים ובריא

כדאי להכין אוכל גם בריא, גם טעים, וגם פשוט, כך שלא תמצאי את עצמך מבלה כל יום כמה שעות במטבח – כי אז גם המוטיבציה נגמרת. יש באתר שלי הרבה מתכונים קלים, פשוטים ומהירים, שהם גם טעימים ובריאים.
 

3.אוכל סקסי (:

כדאי שהאוכל צריך להיות 'סקסי', כלומר – דברים שכייף ושרוצים לאכול. שהילדים יתרגלו לכך שאוכל בריא הוא גם טעים ושווה. למשל: ספגטי בולונז טבעוני, סלט פירות, ממרח שוקולד בריא, חמוצים, חומוס תוצרת בית עם פיתות מקמח מלא, וכד'.
 

4.לחפש ולמצוא אוכל טעים מסוגים שונים

אם במשפחה שלך 'לא אוהבים' מלא – כדאי לנסות כל מיני סוגים. למשל: פסטות מקמח מלא יש כל מיני סוגים, כנ"ל לחמים מקמח מלא, מקמח כוסמין, לחם שיפון, וכד'. כל פעם להביא משהו אחר, עד שמשהו 'תופס'.
 

5.מתי מותר לשבור את הדיאטה

מחויבות לכל החיים זה דבר מפחיד. לכן עדיף, אולי, להחליט שבחוץ הכל מותר – גם ג'אנק, גם משמין, גם הכל. ואז אין תחושה של חסכים, איסורים, משטרה, וכד'.
בבית אוכלים בריא – כי זה מה שיש, ובחוץ אוכלים מה שרוצים. ככה יוצא ש 70% מהזמן אוכלים בריא – שמעתי שיש כיום אפילו שיטה כזאת... (:
 

6.להיות חכמה – בלי עקרונות ובלי ריבים

לא לצאת בהכרזות ולהצהיר שהאוכל הזה הוא 'בריא'. זה פשוט האוכל שיש. זה מה שהכנת. בלי מלחמות ובלי עקרונות.
 

7.להיות חכמה – הומור וסבלנות

אם שום דבר לא עובד – הכנת אוכל ורק את אוכלת אותו – לקחת את זה בהומור.
יש אוכל, הם לא רוצים? בלי פרצופים, להכין להם מה שהם אוהבים – זה פשוט ייקח עוד קצת זמן, יהיה אוכל עוד שעה.
ומדי פעם 'לשכוח' לקנות פסטה מקמח רגיל, לא להכין להם שניצלים מראש, נשאר רק אורז מלא, וכד'.
 
שיהיה בהצלחה,
 
©מיכל רון, אפריל 2013
 

מאמרים קשורים: 

הצהרה: מיכל רון איננה רופאה, תזונאית, דיאטנית או נטורפתית, ושירותי היעוץ והליווי מתבססים על ידע אישי ונסיון מצטבר. יש לראות את הכתוב באתר זה כהמלצה בלבד, ובשום אופן אין לראות בו תחליף לטיפול מסוג כלשהו.