איך עושים דיאטה טבעונית + תפריט טבעוני

למה כדאי לך לעבור לדיאטה טבעונית

האם ידעת שתוחלת החיים של טבעונים ארוכה בכ 10 שנים מתוחלת החיים של אוכלי בשר?
מי שאוכל אוכל טבעוני סובל פחות מהתקפי לב ומסרטן, שאחראים על 50% ממקרי המוות בעולם המערבי, ושאפשר בקלות למנוע או להוריד את שכיחותם או אפילו לרפא מצבי מחלה שלהם עי דיאטה טבעונית.
אם את רוצה לעבור לדיאטה טבעונית – בואי תגלי איך, וגם – מה חשוב לדעת לפני שעוברים לאוכל טבעוני בלבד.
 

דיאטה טבעונית עם חלבון מהצומח

אחת הבעיות שטבעונים נתקלים בהם היא אספקה של חלבונים מלאים, משום שאוכל טבעוני דל, יחסית, בחלבון – לעומת מזונות מהחי.
רוב האנשים מקבלים את החלבון שלהם מבשר, עוף, דגים, או ממוצרי חלב וביצים. הבעיה היא שחלבון מהחי הוא לא בריא ברובו. להבדיל מאוכל טבעוני יש בו הרבה רעלנים שאין באוכל טבעוני, כמו הורמונים ואנטיביוטיקה.
מאידך – קיימת אופציה בריאה לחלבון מהחי, וקוראים לה, בעיקר – קטניות.
חלבון מהצומח אפשר למצוא גם באצות ספירולינה, שמרי בירה, אגוזים, שקדים, זרעונים, טחינה, טופו, ועוד. הנה לינק איפה לקנות ספירולינה בזול + קופון הנחה.
 

השלמות תזונה לדיאטה טבעונית: ברזל וויטמין B12 

בעיה נוספת שעולה לפני שעוברים לדיאטה טבעונית היא מקור האספקה של ויטמין ברזל וויטמין 12B. ובכן – דף אחד ביום של אצות נורי, שאפשר לקנות בכל חנות טבע, יכול לספק לך את הכמות היומית של ויטמין 12B.
הגוף זקוק ל 20-10 מ"ג ברזל ליום. מזונות רבים יכולים לעזור לנו לספק כמות זו – ירקות עליים כדוגמת פטרוזיליה, כוזברה וחסה, פטריות, תפוחי אדמה, רסק עגבניות, סלק, ארטישוק וארטישוק ירושלמי, וגם טחינה.
תוספי תזונה המכילים ברזל או ויטמין 12B ניתן לרכוש בארץ, או עדיף – בחו"ל, שם המחירים זולים יותר וכמות החומר הפעיל גדולה יותר.
הנה לינק – איפה לקנות תוספי תזונה בזול מחו"ל

מי שעובר לדיאטה טבעונית כדאי שידאג לוודא שאינו יוצר חוסרים וחסכים בחומרי מזון. בין אם בחרת לעבור לתזונה בריאה, הכוללת גם כמויות מספיקות של חלבון, ברזל וויטמין 12B, ובין אם בחרת לקנות תוספי תזונה – בארץ או בחו"ל, כדאי לוודא באמצעות בדיקות דם וייעוץ תזונה שגופך מקבל את כל מה שהוא זקוק לו.
 

אוכל טבעוני ומתכונים טבעוניים

דיאטה טבעונית מתבססת על דגנים מלאים, קטניות, פירות, ירקות וזרעים, ויכולה להיות מורכבת ברובה ממזון טרי - RAW , או לכלול גם מרקים ותבשילים, ולהסתמך על טכניקות בישול והכנת מזון כמו בישול, הקפצה, הנבטה, וכד'.
חבל לחוות תזונה טבעונית כתזונה דלה, המתבססת על סוגי מזון מעטים, כשבעצם מדובר בשפע אדיר וטעים, ובמגוון רחב ביותר.
באתר שלי יש המון מתכונים טבעונים – תבשילים, ארוחות קלות, קינוחים, וכל מיני רעיונות. מוזמנת להיכנס ולבדוק מה טעים לך , ולהפוך לטבעוני שכל החברים מקנאים באוכל שלו  (-;
 
אם ברצונך לקבל את המדריך לתזונה נכונה ולניקוי רעלים, הכולל גם תפריט טבעוני לדוגמא,
או אם ברצונך להיפגש כדי להתאים לך תפריט ודיאטה טבעונית
צרי איתי קשר בלינק הזה

מאמרים קשורים: 

הצהרה: מיכל רון איננה רופאה, תזונאית, דיאטנית או נטורפתית, ושירותי היעוץ והליווי מתבססים על ידע אישי ונסיון מצטבר. יש לראות את הכתוב באתר זה כהמלצה בלבד, ובשום אופן אין לראות בו תחליף לטיפול מסוג כלשהו.