ניקוי רעלים מהגוף בבית - סיכום 7 שיטות

מזה ניקוי רעלים

ניקוי רעלים הוא אחד הדברים הכי מומלצים כדי למנוע מחלות, להחלים מהן, או לפחות לשפר את המצב.
על ניקוי רעלים אפשר לכתוב ספרים שלמים, ולכן המאמר הזה, שהוא מאמר סיכום, אך ורק מציין את השיטות העיקריות, ומפנה למאמרים הרלבנטיים – שבהם מופיע הפירוט.
מקווה שיהיה לך לעזר, ומוזמנת לפנות אלי בכל שאלה (:
מיכל רון
michal@michalron.co.il
 

איך לעשות ניקוי רעלים

רוב האנשים מתחילים ניקוי רעלים בבום, בבת אחת, בשיטה של זבנג וגמרנו.
לדעתי זו שיטה גרועה, כי היא יוצרת הרבה תופעות לוואי וקשה להתמיד בה לאורך זמן, וכך היא יוצאת לא יעילה.
עדיף לאמץ טיפ או שניים שקל לשלב ביומיום, ולהתמיד איתם, כשמדי פעם מוסיפים עוד טיפ, עד שבהדרגה עוברים לתזונה נכונה.
אני יכולה להעיד מניסיוני ומהניסיון של התלמידים שלי, שניקוי רעלים הוא תהליך גופני שנמשך לאורך שנים – לא ימים, לא שבועות, ואפילו לא חודשים. אחרי 3 שנים של תזונה נכונה וניקוי רעלים מרגישים פחות טוב מאשר אחרי 6 שנים של תזונה נכונה וניקוי רעלים – ללא קשר לגיל!
 

דיאטת אלימינציה כתמיכה בניקוי רעלים

הדבר הראשון שכדאי להתחיל איתו את ניקוי הרעלים הוא דיאטת אלימינציה, קרי – להשתדל כמה שפחות להכניס לגוף רעלים כמו סוכר לבן, קמח לבן, מזון מתועש ומעובד, קפה נמס, מזון מהחי, וכד'.
פירוט בלינק הבא
 

1. התמיכה הכי חשובה לניקוי רעלים - ספורט!!!

אחד הזרזים הכי מעולים לניקוי רעלים היא התעמלות ספורטיבית!
הספורט, בעזרת השרירים, עוזר לגוף להניע את הנוזלים המהווים 70% מהגוף, ולהעביר את הרעלים שבגוף לאברי ההפרשה.
אם את רוצה להבטיח לעצמך ניקוי רעלים שלם, ואפילו לרדת במשקל בעקבות ניקוי הרעלים – אסור לך לוותר על ספורט.
איך למצוא את הספורט שמתאים לך – שיהיה לך קל ופשוט להתמיד בו
 

2. ניקוי רעלים עי דיאטת אורז

דיאטת אורז היא אחת השיטות הנפוצות להתחיל ניקוי רעלים. היא יכולה גם לשמש בתור ניקוי רעלים בפני עצמו – בעיקר כשמתמידים בה במשך שבועיים, ועדיף פעמיים בשנה – באביב ובסתיו.
לינק עם תפריטים לדיאטת אורז
 

3. ניקוי רעלים עי צום מיצים

צום מיצים אף הוא אחת השיטות הנפוצות לניקוי רעלים.
אני נהגתי במשך שנים להקדיש יום אחד בשבוע לצום מיצים. הגוף עובר בדרך כזו תהליך איטי, מדורג ועמוק מאוד של ניקוי רעלים – בטוב, בטעים, בקלות ובעדינות.
בעונות המעבר אפשר לעשות את צום המיצים במשך 3 ימים רצוף – מעבר לכך רצוי להתייעץ ברופא.
אפשר גם פשוט להכין לנו את המיץ כל בוקר, או כמה פעמים בשבוע, וגם זה עוזר לגוף להתחיל את היום בניקוי רעלים.
אם את צריכה המלצה על מכונת מיצים – פני אלי.
לינק עם התפריטים לצום מיצים
 

4. המרכיב הכי חשוב בניקוי רעלים - ניקוי כבד

הכבד הוא המסננת של הגוף, ולכן שום ניקוי רעלים אינו שלם בלי ניקוי המסננת – ניקוי כבד.
ניקוי כבד יכול גם מאוד לעזור לטיפול בכבד שומני, ולהורדת כולסטרול וטריגליצרידדים בדם.
הנה לינק לניקוי כבד – איך לעשות את זה.
 

תפריטים לניקוי רעלים

גם אוכל רגיל שאנחנו אוכלות יכול לשמש לניקוי רעלים!
כך עם דיאטת האורז, וכך עם מזונות כדוגמת סלק, שעוזר לנקות את המעיים ואת הפסולת שמצטברת בהם.
מתכון לסלט סלק
אותו הדבר נכון גם לגבי תפוחים, וגם לגבי תבלינים כמו כורכום – בעיקר אם משלבים איתו פלפל שחור,
 

5. תוספי תזונה לתמיכה בניקוי רעלים, ואיפה לקנות אותם בזול

יש תוספי התזונה שיועדו לתמיכה בניקוי רעלים – למשל הטריפלה מהרפואה ההודית - איורוודה. הנה הלינק
גם ויטמינים ותוספים רבים תומכים בניקוי הרעלים, כשהחשוב ביניהם הוא, כמובן, ויטמין C, שעוזר לגוף לנקות אפילו מתכות כבדות, ומומלץ מאוד להוסיף גם כלורופיל או ספירולינה.
בלינקים שלעיל יש הסבר איפה לקנות את התוספים האלו בזול, וגם איך לקבל קופון הנחה לרכישתם.
אם את מסתבכת – פני אלי (-;
 

6. צמחי מרפא לניקוי רעלים

צמחים רבים עוזרים לגוף להתנקות מרעלים, למשל: גדילן, סרפד, שן הארי, ועוד. אפשר לקנות אותם בתפזורת במחירים ממש זולים בכל חנות טבע, או לקנות אותם כתוספי תזונה – עדיף בחול
הצעה לחליטה לניקוי רעלים אפשר למצוא בלינק הזה
 

7. ואחרון חביב: ניקוי רעלים רגשי

אולי זה יפתיע אותך, אבל הרעלים מגיעים לא רק מבחוץ, אלא גם מבפנים.
בכל פעם שאת בסטרס, כשאת כועסת, עצובה או פוחדת, הגוף שלך מייצר רעלנים!
המאמר הבא יסביר לך איך לנקות את עצמך מרעלים רגשיים
 
אם יש לך שאלות נוספות, או אם את רוצה לשתף אותי – אשמח מאוד (:
©מיכל רון, אוקטובר 2015

מאמרים קשורים: 

הצהרה: מיכל רון איננה רופאה, תזונאית, דיאטנית או נטורפתית, ושירותי היעוץ והליווי מתבססים על ידע אישי ונסיון מצטבר. יש לראות את הכתוב באתר זה כהמלצה בלבד, ובשום אופן אין לראות בו תחליף לטיפול מסוג כלשהו.